Heb je net een website laten maken, of zelf gemaakt voor je onderneming? Mooi, want dan heb je namelijk een digitale thuisbasis voor je onderneming. Deze digitale thuisbasis moet natuurlijk wel gevonden worden door je doelgroep, anders heb je er vrij weinig aan. Vervelend, want je wilt natuurlijk dat je website gevonden wordt door je doelgroep. Hoe zorg je daarvoor? Dat doe je natuurlijk met linkbuilding en linkbuilding is onderdeel van SEO.
SEO staat voor zoekmachine optimalisatie en bevat 200 verschillende factoren, die je moet toepassen op je website. Linkbuilding is de belangrijkste factor en dit moet hard aangepakt worden, zodat je de autoriteit van je website kunt verhogen. Op deze manier ziet Google meer waarde in je website en kun je hogerop in de zoekmachine van Google komen. Hoe werkt dat precies en wat is betekenis linkbuilding? In dit artikel gaan we hier uitgebreid op in, zodat je er meer over te weten komt.
Wat is de betekenis linkbuilding precies?
Betekenis linkbuilding is het plaatsen en verkrijgen van links naar een website. Dit is in de meeste gevallen je eigen website, zodat je meer autoriteit krijgt. Hoe meer websites naar je eigen website linken, hoe beter de autoriteit van je website is. Het is wel belangrijk dat dit kwalitatieve websites zijn waarop je links staan. Op deze manier krijg je namelijk meer autoriteit en kom je nog hoger in de zoekresultaten van Google. Relevantie is hierbij ook erg belangrijk en je moet ervoor zorgen dat het platform waarop je content en links plaatst, relevant is aan je eigen onderneming.
Verschillende links
Als je de betekenis linkbuilding wilt weten, is het belangrijk om te weten dat er verschillende links zijn. Je hebt als voorbeeld interne links en deze links kun je plaatsen op je eigen website. Deze verwijzen niet naar een andere website, maar juist naar andere pagina’s op je website. Deze maken je website duidelijk en ook in de ogen van Google natuurlijk. Daarnaast heb je externe links en dit zijn links die je ook op je eigen website hebt staan.
Deze verwijzen naar andere websites vanuit je eigen website natuurlijk. De belangrijkste links zijn toch echt backlinks en deze verwijzen natuurlijk naar je eigen website. Deze staan altijd op een externe website, die relevant is aan je eigen website. Hoe meer backlinks je hebt op relevante websites, hoe beter het is voor je vindbaarheid in Google. Hiervoor heb je dus ook een goed linkprofiel nodig en een marketingbureau heeft dat. Alle 3 de verschillende links vallen onder betekenis linkbuilding.
Waarom uitbesteden?
Als je niet goed snapt wat betekenis Linkbuilding is, kan het verstandig zijn om het uit te besteden. Dit is sowieso verstandig omdat je zelf vaak geen groot linkprofiel hebt voor het plaatsen van content. Een online marketing bureau weet precies wat betekenis linkbuilding is en heeft hiervoor ook vaak een groot linkprofiel. Je onderneming kan hier goed gebruik van maken en past bijna altijd wel in een relevant linkprofiel. Op deze manier kan je met het marketingbureau kijken naar een goed werkende strategie, zodat je snel hoog in de zoekresultaten van Google komt.